Monday, March 15, 2010

Sekurangnya ku tahu

Biar saja aku merindu sendiri,
Merindukan dia yang ku rasa tidak pernah merinduiku,
Sekurangnya ku tahu jiwa ini tidak terlalu kosong,
Sekurangnya ku tahu otak ini terus berjalan.

Biar saja aku merindu sendiri,
Menaip bait bait puisi tidak bermakna,
Sekurangnya ku tahu jari ini tidak bosan,
Sekurangnya ku tahu mata ini ada kerja untuk dibuat.

Biar saja aku merindu sendiri,
Melukis potretmu beribu-ribu,
Sekurangnya ku tahu pensel itu terasah,
Sekurangnya ku tahu pemadam itu digunakan.

Biar saja aku merindu sendiri,
Sentiasa berfikir tentang dirimu setiap malam,
Sekurangnya ku tahu ada mimpi yang ku damba,
Sekurangnya ku tahu ada sesuatu yang aku mahu.

Biar saja aku merindu sendiri,
Merindukan dirimu yang langsung tidak pernah merindui aku...

4 comments:

amOibex said...

Merindukan dirimu yang langsung tidak pernah merindui aku...

T_T

dan terasa sgt perit buat seketika...

patungcendana said...

mana kau tahu?...psychic ke?

bias® said...

tahu ke? sure?

Rayza MukMin™ said...

almost...