Saturday, November 20, 2010

Hentikan kegilaan ini

Sampai bila?
Soalan kepada manusia.
Terutama kepada diri.
Lupakan segala kebodohan.
Teruskan dengan keagungan.
Tinggalkan segala sepi.
Menyanyi sendirian.
Mimpi yang direka.
Soalan yang sama.
Tiada lain.
Hanya soalan.
Jawapan yang tiada pada diri.

Gila.
Bila?
Sentiasa.
Kerana?
Aku.
Siapa?
Aku.
Tiada.
Aku.
Berhenti?
Belum?
Sepatutnya...

Kalau sebaliknya?
Kembali?
Berserah.
Sanggup?
Gila.
Mungkin.
Mungkin tidak.
Mengapa perlu?
Kebodohan yang agung?
Kebodohan yang terpilih?
Loser.
Sebulat suara.
Tiada yang lebih lembut dari itu.
Loser.

Sentiasa di atas.
Cuma tak menyedari.
Masih di atas.
Sampai bila-bila.
Walaupun tanpanya.
Takdir.
Tidak pernah tidak.
Hancur yang tiada kecainya.
Aku?
Kembali.
Menanti?
Tiada pernah berhenti.
Berhenti!
Tidak yakin akan mampu.
Ada.
Samar.
Ada.

Sekarang.
Hentikan.
Masih tidak.
Berhenti!
Gila...
Perlu pada masanya.
Sekarang?
Sebentar saja lagi...
Dan aku pergi...
Tiada kembali...
Menoleh pun tidak lagi...

No comments: